Jonas Boman

Föranmälan stängd – efteranmälan möjlig på tävlingsdagen i Tävlingscentrum

Nu har föranmälan stängt.

Har du anmält dig men inte betalat går det bra att betala in till onsdagen den 19 dec. I annat fall gäller efteranmälningsavgift på 350kr (150 kr för ungdomar) på tävlingsdagen i tävlingscentrum inne i Ullevi Tennishall.
Du kan betala kontant eller med kort,

Om du betalat in men din betalning inte är registrerad som betald  – så hav förtröstan. Det tar några bankdagar innan det syns i startlistan. Syns det inte innan den 28 dec, kontrollera först din betalning och kontakta efter det oss på kansli@solvikingarna.se.

Partners och sponsorer

Sylvesterloppet är stolta att få presentera våra partners och sponsorer för 2012 års upplaga.

Löp&Sko

Premiumpartner – Löp & Sko

 

Prissponsorer

Clarion Post Hotel

Medikus

Aktivitus

Enjoy

ICA Focus

 

Övriga partners

Göteborg Energi
Underhållning med Kan-El

renova

Ekva

 

Startgrupper på Sylvesterloppet

Det kommer att vara indelning av startgrupper även i år på Sylvesterloppet. Gruppindelningen är till för att ge en bra framkomlighet för deltagarna under loppet.

Samtliga deltagare startar kl 12.

Startgrupp Elit: Under 38 minuter för herrar, under 42 för damer.
Startgrupp 1: 38 – 45 minuter för herrar, under 50 för damer.
Startgrupp 2: Resterande löpare

Strax innan start ställer man sig i den fålla vars måltid man tror sig kunna klara  – oavsett vilken klass man anmält sig i.

För resultat och priser gäller följande:

  1. Alla priser går på bruttotid (först i mål vinner)
  2. Officiell resultatlista är bruttotid och publiceras på Solvikingarnas hemsida och kan dröja upp till en vecka efter loppet.
  3. Nettotider redovisas efter loppet i tävlingscentrum och resultat.sylvesterloppet.se som information.

Tiderna i resultatlistan och på resultatsajten ska ses som preliminära kommer ersättas med officiella upp till en vecka efter loppet. Avsaknad av tider eller felaktiga sådana, mailas till resultat@solvikingarna.se.

 

Förändrad trafiksituation i centrum men bansträckningen blir densamma

Under sommaren och hösten har det byggts och gjorts om en hel del runt om i centrala Göteborg.

Detta kommer inte att påverka bansträckningen utan kommer gå precis som den har gjorts i ett par år med start och mål på Heden. Se hela bansträckningen under banan.

Heden har fått nya parkeringsplatser längs med Sten Sturegatan samt att det kommer att vara en större parkeringsyta närmast Södra vägen under Jul och Nyårshelgerna vilket möjliggör  parkering där för deltagare och publik.

Under loppet är det dock begränsad framkomlighet kring Heden. Mer information kommer du att hitta här på hemsidan.

Anmälan öppen till Sylvesterloppet 2012

För 32:a gången arrangeras Sylvesterloppet, ett festligt 10 km långt stadslopp i centrala Göteborg på självaste nyårsafton och anmälan har öppnat.

Se allmän information för tävlingsinfo.

Obs! Lilla Sylvesterloppet samt maskeradklass arrangeras tyvärr inte längre på grund av vikande intresse de senaste åren.

Även i år finns en ungdomsklass i den ordinarie tävlingen för ungdom som är 17 år eller yngre.

Välkommen med din anmälan!

Två dagar kvar

På nyårsafton kl. 09.00 öppnar portarna för Sylvesterloppets Tävlingscentrum i Ullevi Tennishall (Smålandsgatan).
Då kan man hämta ut sin nummerlapp fram till start kl 12.00 eller efteranmäla sig fram till kl 11.00.

Kostnaden för efteranmälan är 150 kr för ungdomar (P17 / F17) och 340 kr för resterande.
Vi accepterar kontanter och betalning med bankkort.

I tävlingscentrum i Ullevi Tennishall finns följande faciliteter:

  • Café
  • Efteranmälan samt namnändring
  • Försäljning av skor och kläder (Löp&Skokliniken)
  • Information om GöteborgsVarvet och Midnattsloppet
  • Nummerlappsuthämning
  • Prisutdelning kl 13.30
  • Omklädningsrum (begränsat antal)
  • Sjukvård
  • Toaletter
  • Underhållning med Kan-El (Göteborg Energi)
  • Värdesaksinlämning
Vid start och mål på Heden finns även
  • Café
  • Omklädning i Exercishuset
  • Sjukvård
  • Toaletter (bajjamajjor samt i Exercishuset)
  • Uppvärmning med Friskis & Svettis ca kl 11.40
  • Överdragklädesinlämning

Parkering hänvisar vi till Heden eller Ullevigaraget.

 

Välkomna till Sylvesterloppet 2011.